26 Ekim 2012 Cuma

Skagway-Alaska

 Alaskadaki çogu şehir gibi,Skagway'de altın bulundugu zaman amerikalıların akın etmesiyle kurulan bir şehir.Bu şehri alaskanın diğer şehirlerinden ayıran yegane özelligi western filmlerindeki gibi bir havası olması,şöyle yani:

 Baya ufak bi yer ve yapılabilecek tek bir aktivite var;
Buraya ilk gelenlerin yaptigi gibi buharlı trenle dağ tepe+kanada sınırını aşip manzara izlemek.
 Bu trenler şu şekilde:
  Bu tren kanada sınırından içeri girdigi için ben gidemedim.Mükemmel ötesi türk pasaportuna vize gerekiyo çünkü.
 Ketchikan gibi Skagway'ın adınıda tlingit kabilesi koymuş.
Şehirden birkaç resim:







  Gemiden inince tam karşınıza şöyle bi görüntü çıkıyor:
  Skagway'e gelen bütün gemiler buraya adını vs. yazmiş.Her sene gemilerle 900.000 kişi geldiginden dolayı,bu resme sığdıramadım.
  Saloon kültürü hala hakim burada,hatta müzesi bile var.

  Resmini çekmedim ama bu müzelerden biriside saloonlarda çalişan fahişeler için açılmış.Hakkaten değişik hikayeler mevcut.
 Parkımızda eksik değil tabi:
 Tarihi tren yolunun adı şu şekilde:

 Çok bi olayı yok yani burasının,western tarzi kasaba nasi oluyo merak ediyosanız gidebilirsiniz.
Ama şekercide gördüğüm şu resmi koymadan gitmiyorum:

Böylece Alaska ile işimiz bitiyor.

 Sonraki durak
Seattle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder