7 Ekim 2012 Pazar

lan iyi güzelde,herşey nası başladı onu söylemedik?

   Valla gemi olayina nası girdim? Tamamen bal diyebiliriz aslında.
2009 yılının yaz ayında annem 'avrupada  yaz kampları var git lan' demişti,bende zaten o yıl boyunca lan bi yerlere gideyim kafasındaydım (bu nası oldu bilmiyorum aslında,lisedeyken ankaradan dışarı çıkmaya korkardım).

 Sonra nooldu,2009un sonlarına dogru gsm adlı şirkete başvurduk,ülkeyi seçtik.Erkenden başvurdugumuz için bütün ülkeleri seçebiliyoduk aslında.Bende 2007de yeni metal grubu ararken nightwishi bulduydum,wikipediadan gruba bakarken fin olduklarını ögrenince ülkeye bi bakayım dedim,bakış o bakış oldu zaten(kendisiyle ilgili geniş kapsamlı bilgiler verilicektir yakında).
 Finlandiyada birkaç proje seçtim.Büyük şehirlerde yoktu,ufaklara yöneldim bende.O sıralar world of warcraftı bıraktım bırakıcam,fin arkadaşlarla bu konuyu görüşünce *tamam sen gel helsinki vantaa havalimanından alırız bizde kalırsın* tarzı laflar edince,iyice kafama yattı bu iş.Zaten türkiyeden giden kimse finlandiyayi seçmiyomuş,çok pahalıymış bilmemne diyince dedim ki doğru ülkeyi seçmişim.Standart olarak herkes italya,ispanya,fransa,almanya abanmış ne bok varsa.Gerçi erasmustada hatun kısmısı italya,ispanya yapar,erkek kısmısı polonya.
 Sonra nooldu?
2010'un haziran ayında okuldan geldim,bütün belgeler hazır,davetiye mektubuda gelmiş karşı organizasyondan.Naapcaz?

 Vize alacaz.
Bünye demektedir kendi kendisine *boku yedik lan şimdi*.
 Tabi bi bilgimiz yok schengen nedir,nasıl alınır,ne yapilir bilmemne bilmemne.Araştırmacı(!) ruhumla ben zaten önceden konsolosluga mail atip cevaplarını almışım,ona göre belgeleri hazırlıyoruz.Kamptan sonrada plan yapmışım,oulu-helsinki-tallinn-kaunas-varşova yapip eve dönecem,bu ara litvanyadaki hatunumuda görmüş olacam.Fikir güzel aslında.Bunuda elçilige sormuştum aslında,adamlar *hepsi için ayri ayri otel rezervasyonu getiricen!* demişlerdi.Davetiye mektubu vs. uğraşmayip yalandan direk otel rezervasyonlarını bastırdım hostelbookersdan.Elçilige söylenecek yalanlarda hazır zaten.İşin garip kısmı dürüstlüğüyle nam salmiş ülkenin konsoloslugunda paso yalan söyleyecek olmamdır.

 Belgelere gelirsek.Fin elçiliginin websitesi zaten googlelanacak bişey,telefonlarınıda açiyolar.Bunun dışında zaten günde 5 kişi mi ne başvuruyo,sıra mıra yok.Randevu almakta yok,çatırt diye gidip başvuruyosunuz.

 Asıl sorun şu aslında;bu adamların hızlı bir bürokrasisi yok.Hatta bürokrasisini rusyadan almışlar diyebiliriz.2010da turistik vize için 2 hafta bekletiyolardı.Şimdi 3 haftaya çıktı o gerçi.

 Elçilikte baya yardımcı oldu aslında,güleryüzlüydü vize memurları -ki bilen bilir kimse güleryüzlü değildir avrupa ülkelerinin elçiliklerinde-.İskandinav lan adamlar diyip geçiyoruz (gerçi iskandinavda değiller ya,neyse).

 Herifler verdiler sonuçta 2 hafta sonra vizeyi,ahanda şu oluyo kendisi:

İstedigimden 5 gün fazla verdiler,seviyoruz kendilerini.
 Artık helsinkiye gitmeye hazırdım.

7 yorum:

  1. Merhaba,

    18 yaşındayım. Orta düzeyde ingilizce biliyorum, yalnız bunu belirten/kanıtlayan herhangi bir belgeye sahip değilim. İngilizce bilgim tıpkı sizin gibi, online oyunlar, dizi/film ve internette yabancılarla iletişim kurmaktan geliyor. Oturup siyaset tartışabiliyorsan ingilizcen yeterlidir gibi bir yorumunuzu görmüştüm, bu konuda siyasi bilgim ve isteğim el verdiğince konuşabiliyorum. Anlayacağınız akıcı konuşabiliyorum, ama kelime haznem zayıf, ki takdir edersiniz ki mesleki kelimeleri öğrenmek çok uzun süre almaz. Bu durumda garsonluk, aşçı yardımcılığı gibi işleri, vasıfsız biri olarak yapabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gemilerde calismak icin 21 yasinda olmaniz gerek.(costa ve msc haric)
      Istenilen pozisyonda 2 senelik 5 yildizli otel tecrubesi gerekiyor

      Sil
  2. Merhaba Tolga,
    Ben mütercim tercümanlik mezunuyum ve suanda antalya da 5 yildizli bir otelde guest relation müdürü olarak calisiyorum.Birkac gündür cruise gemilerinde is imkanlarini arastirirken senin blogunu buldum.Gercekten cok guzel bilgiler vermissin.Ben kendi alanimla ilgili is imkanlarini sormak istiyorum aslinda yani guest relation olarak calisma imkanim ne kadar olur calisma sartlari nedir bir bilgin var ise benimle paylasabilir misin ? Ve is imlani icin kiminle etisime gecebilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ise rahat alinirsiniz ama guest relation officer olarak.Karadaki pozisyondan farksiz olarak entry level baslatirlar gemiler.
      Miray international ile konusmanizi oneririm ama guest relations icin amerikan gemilerinde israr etmenizi de oneririm.
      Saygilar

      Sil
  3. Iyi gunler ben universiteden yeni mezun oldum arkadaslar bu ilani gormus hayatim boyunca garsonluk yaptim ne tecrube istiyor ne yabanci dil ne baska birsey belgeyi al is garanti diyorlar acaba nasil bir firma dedikleri gibimi internetten arastirdim hic kotu yorum yok başarı denizcilik bilgi verirseniz yada nereye basvurabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Dedikleriniz YÜK gemileri için geçerli zannedersem.Ben cruise gemisinde çalışıyorum.
      Yani bilgim yok ne yazık ki.

      Sil
  4. hocam merhabalar. yaklaşık üç gündür yoğun olarak bu gemilerde çalışma fikrine yoğunlaşmış durumdayım. internette araştırırken senin bu sitene denk geldim. 90lıyım. süper lise mezunuyum. ingilizce seviyesine orta diyebilirim.hala geliştirmeye özen gösteririm. üniversite oyunculuk mezunuyum. birkaç tecrubem var hatta. bir iki yerde gemilerin tv yayını gibi bişeyler gördüm alan olarak tvlerin stüdyosu veya animasyon kısmı geldi aklıma. ama bunlar benim fikrim tabiki. yani bu halimle ben gemilerde iş imkanı bulabilir miyim ?

    YanıtlaSil