20 Ekim 2012 Cumartesi

İş Görüşmesi

 İş görüşmesinden önce şirket hakkında,cruise hakkında vs. her boku incelemiştim tabi(bu da başka bi sapık özelliğim ya,neyse,ama işe yariyo çok).
 Kasım gibi iş görüşmesinin zamanı geldi.Amerikadan elemanda geldi.Kendisi için süper mini etekleri giyen kızlarımız adamın eşcinsel oldugunu ögrenince yamuldu tabi(kıs kıs çok güldüm ama buna).Herif eskiden ögretmenmiş ayrica.

 Görüşme sheratonda yapıldı.İki gruptuk,ikinci grup yarın girecekti.Toplam 58 kişi mi neydik toplamda.

İlk grup olarak 25-30 kişi falandık.Adam ilk geldiginde söyledigi şey şuydu:
 ''türkiyeye daha öncede garsonları almak için gelmiştim.Eskiden ögretmen oldugum için sözümü istediginiz zaman kesip soru sorabilirsiniz.Bunu türkiyede yapamiyorsunuz çünkü''

 Bunu söyleyince,her 5 dakikada el kaldırıp cevabını bildigim soruları soran kimdi acaba?

Sabah 9dan ögleden sonra 5e kadar sürdü mülakat.Adam hepimizi ciddi ciddi inceledi.Ürün bilgisinden ziyade takım çalişmasına yatkınlıgımıza(en önemlisi budur aslında),ingilizce seviyemiza,satış teknigimize ve strese girip girmedigimize baktı.

 Tabi bu sırada hatunlardan bi tanesi *ben eşcinsellerden hoşlanmiyorum* demese mülakat daha iyi geçecekti.

 Bunun dışında,mülakatta amerikanın vize rejimini eleştiren arkadaşa sevgilerimi yolluyorum.Türkiye müslüman bir ülkeymiş,3.dünya ülkesiymiş,ondan vize uyguluyolarmiş.Hoş 3.dünya ülkesi kısmı doğru.Ama bu soruların cevabı bu adamda yok.

 En son olarak herkesi teker teker çagirip teke tek görüşme yaptı.Toplu mülakatta hiçbirşey yapmayip *hacı ben teke tekte hallederim* diyenlerin alayı çuvalladı.İşin özü,mülakat sırasında emin olamadigi insanlardan emin olmak için bire bir görüşme yapiyordu aslında.Benimle 5 dakika konuştu konuşmadı zaten.

 Sonuç mu?
28 kişiden boğaziçi mezununu,amerikada üniversite okumuş adamı,amerikada 5 yıldızlı otelde çalişan hatunu,3 dil bilen bir elemanı,bilkent mezununu falan eledi,beni aldı.
 Toplam 15 kişi mi ne aldı.
2 günlük toplu mülakatın sonucu olarak,58 kişiden 25-30 tanesi şirkete girdi.

 Sonuç olarak,üniversite diplomalarının,sürüyle dil bilmenin zerre işe yaramadigini ögrendik bu sektör için.Takım çalişmasına yatkın değilsen,agzını bıçak açmiyosa,bu işe giremezsin arkadaşım.

 Sonraki adım baya sıkıcıydı ama,
Şirketten gelecek kontratları beklemek..

2 yorum:

  1. blog çok uzun hepsini okumamıyorumda , kafamda ki soruları yanıtlayacağını düşündüğüm başlıklara bakıyorum sadece , bir yer de payllaşılmışmı göremedim henüz ama merak ediyorum siz hangi şirket ile gitmiştiniz ? amerikan gemisimiydi ,az önce miray internationladan öğrendiğime göre amerikan gemileri türkiyeden eleman almaycak mış bu yıl

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Blogumda cruise rehberi mevcut.Oradan bakabilirsiniz şirketlere.
    İlla miray ile gitmeniz gerekmez.

    YanıtlaSil