21 Ekim 2012 Pazar

Amarigan vizesi

 Aslında önceki kısımda zor dedim ama zor falan değil amerikan vizesi almak.
Cruise gemilerinde çalişanlara C1-D adı verilen gemici+transit vizesi veriliyor 5 sene geçerli olmak üzere.Ama gel gör ki amerikaya sadece şirketten gelen kontratla girebiliyorsunuz,turistik vize gibi kafaya göre girilmiyor yani.
 Bu vizeyle ABD'ye girince karada sadece 29 gün kalabiliyorsunuz.Bu da patliyor çünkü şirket uçak biletini aliyor,o uçak biletinide gemiden çıktıgın güne göre ayarliyorlar zaten.Ha dersen ki uçak paramı kendim veririm,ona lafım yok.

 İlk önce naaptik?
İnternetten ds-160 formu diye bi nane var,onu doldurmak gerekiyor ilk.Doldurmak biraz uzun sürüyor ama arada kayıt edip tekrar devam edebiliyorsunuz.Bazı fantastik sorular mevcut tabi *bomba eğitimi aldınız mı*,*ABD'ye fahişelik yapmak için geliyor musunuz tarzı*.

 Ds 160 formunu doldurunca barkod numaralı bi mail geliyo e mail adresinize,onun çıktısını alip +90 212-340-4444'yu ariyoruz.20 doları randevu ücreti olarak çekiyolar tabi kredi kartından.Randevu yerini ve saatini aldıktan sonra istediginiz soruyu sorabiliyosunuz.
 Randevuya takım elbiseyle gittim.Bu vize için çok fazla birşey gerekmiyor.Gereken belgeler şu şekilde:
 -Pasaport
 -Şirketten gelen büyükelçilige hitaben yazılmış yazı ve kontrat

 Bunun dışında birde fotograf çektirmek gerekiyor elçilige gitmeden önce.Elçiligin websitesinde önerilen fotografçılar var.Bunlardan birine gidip hem fotograf çektirip hemde o fotografı ds-160 formuna yükleyebiliyorsunuz.Forma fotograf yüklemek zorunlu.Her fotografçıda bilmiyor çünkü çok incigi cıncıgı var,milimetre hesabıyla kabul ediyolar.

Elçiligin önü kalabalık(tabi bi alman büyükelçiligi kadar değil),kapıdaki polis randevu saatine göre aldı herkesi,havaalanı güvenliginden geçip konsolosluk bölümüne girmeden önce sıraya girdik tekrar.2 kişi belgeleri kontrol edip parmak izi vermek için numara veriyorlardı.Ayrica vize görüşmesinin ingilizce mi türkçe mi olması istendigi soruluyordu.İngilizce dedim.Sıra numarasını da aldım girdim içeri.

 Parmak izini verdikten sonra vize görüşmesi için başka bir numara veriliyor.Aslında işler hızlı ilerliyo diyebilirim,5 tane banko falan var zaten.
 Yarım saat sonra sıram geldi,memur kontrata baktı sorular şöyle
Memur:Ne kadar süredir çalişiyorsun?
Ben:Bu ilk kontratım
Memur:Nerden binicen gemiye
Ben:San franciscodan.
Memur:Vizeyi onaylıyorum,ups bankosuna gidebilirsin.

 Sordugu bilgilerin hepsi kontratta vardı aslında,ama soruyor yinede.Tipik bir amarigali olarak eğer dürüst olmadıgını sezerse,belge soruyor.Bu turistik vize içinde geçerli.

 Ups bankosuna gidip yine bi ücret verdim kargo için.2 gün sonra geldi vize.
  Schengenden daha büyük.Resmin altındaki yıldızların ne oldugu hala anlaşılamadi şahsım tarafından.
Amarigan vizelerinin en güzel özelligi,pasaport iptal edilse bile,kullanılabilmesi yeni pasaportla beraber.Schengende yok böyle bişey.

 Vize işi de halloldu.Ki en çetrefilli kısım buydu aslında.
Artık gemiye gitmeye hazırım.

2 yorum:

  1. Merhaba,
    Birseyi merak ettim.
    Konsolosluga girerken dil secimi yapmak neyi degistirir yani turkce desek sknti olurmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Açıkçası bilmiyorum sorunuzun cevabını.Ben hep ingilizce seçmiştim.

      Sil