31 Ekim 2012 Çarşamba

Druskininkai-Litvanya

Tekrar kaunasi anlatip okuyanları sıkıntıdan boğmicam,onun yerine haftasonu kaçamağı yaptıgımız ufacık tefecik litvanya kasabası(adamlara göre şehir) olan Druskininkai'yi anlatıcam.

 Burası belarus ve polonya sınırına çok yakın bi yer.Nüfus 20.000 civari ve kaplıcalarıyla ünlü bi mekan,spa mekanı işte.Ayrica 2006da litvanyanın ilk su parkı burada açılmış.Litvanya genelinde oldugu gibi sovyetlerden önce yerleşik bir yahudi nüfusu varmış buranın.İbranice adı var zaten.Kaunastaki gibi nemunas nehri burdanda geçiyor.
 Turistlerin geneli yerli,ruslar bide diğer avrupa ülkelerinden gelenler.Ben gelen ilk türk olabilirim çok büyük ihtimal(kebapçı yok,ordan yola çıkarak söyledim).Bunun dışında zaten öyle aman aman turistik bi mekan değil.Sovyetler zamanında ve öncesinde çok fazla turist aliyormuş.

 Kaunastan 3 saatlik bir yolculuktan sonra varılıyor buraya.Litvanyanın kırsal kesimini beğendiğimden dolayı bikaç fotograf almayi unutmadım otobüsten:







 3 saatten sonra vardık,ama otobüs terminali şehir merkezine uzak oldugundan dolayı çevreyi az buz gezmeyi ihmal etmedik:








  Gittigimiz bu park benim şimdiye kadar hiçbir yerde görmedigim bir şeye sahipti.Fotograflar anlatsın:


 Bağımsız sanatçıların yaptıgı pagan heykelleri.
  Litvanyanın avrupada hıristiyanlıgı en son kabul eden ülke oldugu göz önünde bulundurulursa,bu heykellerin varlıgı normal kabul edilebilir,ama ülkenin genelinde başka bir yerde yok(bunu ben değil kız arkadaşım söylüyo).Çok değişik geldi ve çok beğendim.
  Şehirden genel fotograflar:








  Noel zamanı gittigimizden dolayı tabi ki de noel agacı vardı:
 Gece şöyle oluyor kendisi:
  Şehirde bir tane alışveriş merkezimsi bir mekan var,orada yapay kayak falanda yapabiliyosunuz(nasi oluyo sormayın,oluyo işte).

 Tabi ben ne yaptım ettim meksika/italyan lokantası buldum.


 Kışın gittigimden dolayı götüm başım dondu tabi.Ayrica güneşi 2 kere ya gördüm ya görmedim 18 gün boyunca.O bakımdan diyorum ki,dogu avrupaya kışın gitmeyin.Tabi havanın - bilmemkaç olması sokaktaki süper minili hatunları engellemedi.Nasi bişeyse arkadaş.
 Druskininkai'den sonra,kaunasta noeli kutladık -ki adamlar hakkaten çok güzel kutluyo,magandasız vs.-.Sonrada yurduma geliverdim işte.

 Ocak 2012'nin ortalarına doğru kontratım gelmişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder