20 Ekim 2012 Cumartesi

Hazırlık

İş görüşmesinden sonra kontratlar için beklemeye başladık.
 Gel gör ki yurdum insanı yurdum insanlıgını gösterdi ve belgelerimiz olması gerekenden daha geç Miami'ye gidince,bizim kontratlarda geç geldi.Hatta şirketten ihtar bile geldi belgelerinizi gönderin diye.
 Neymiş efendim,pasaport çıkartamamiş,bıdı bıdı bıdı.Tipik yurdum insanı *profesyonelsizligi* diyoruz buna.Baya sinirlenmiştim ama.

 Devam etmeden önce şirket hakkında bilgi vermek lazım tabi:
Louis Vittonun sahibi oldugu Starboard Cruise services adlı şirket Miamide hizmet vermekte.Dünya genelinde yaklaşık 85 tane gemide duty free shoplari işletiyorlar.Şirkette her cruise şirketi için farklı departmanlar var.Royal caribbean için farklı,celebrity için farklı,carnival için farklı vs.Yani royal caribbeanın gemilerine atandıysan,carnivalin gemilerine transfer olamiyorsun şirket istemedikçe.

 2011 baharında gemilerin geneli avrupaya dogru kayınca,bizim çagrılarda gelmeye başladı yavaş yavaş.Benim çagrım nisan gibi geldi.Celebrity gemilerine düşmüştüm.En büyük gemisi hala hamburgda  yapılıyodu,bende diğer 30 küsür kişiyle açılışını yapacaktım.

 Gel gör ki son anda değiştirdiler bunu,12 gemilik celebrity filosunun en ufak gemisine verdiler.Celebrity century (resmini koydum daha önce,bakıverin).
 Ufak gemi kötü değil aslında,daha az bıdı bıdı oluyor,daha az stres var vs.

Gemi belli olup kontratta gelince,*araştırmacı ruhum* devreye girdi ve nerelere gittigine bakıverdim hemen.
Full yaz sezonu vancouver merkezli 1 haftalık alaska cruiselari yapacaktık.Yaz sezonu bittikten sonra San Diego merkezli hawaii cruiselari yaparken kontrat bitiyodu.

 Sonuç olarak nereye mi gidecektim ilk?
San Franciscoya.

 Gel gör ki gitmeden önce saglık raporu ve vize almak lazımdı.
Sağlık raporunu anlaşmalı hastaneden 1 günde hallettikten sonra zor kısım geldi çattı.

 Vize.

7 yorum:

  1. Tolga abi selamlar, seninle irtibata gecebilecegimiz WhatsApp yada baska bi arac varmı sormak istediklerim var.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,

    Makaleleri okudum ama açıkçası biraz geçe geçe okudum. Siz tam olarak ne iş yapıyorsunuz gemilerde? Bundan ayrıntılı olarak bahsetmemişsiniz sanırım. Bahsettiyseniz çok özür dilerim bu tutumum için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lutfen blogu okuyun sorunuzun cevabi icin

      Sil
  3. Garson olarak gitmek için irtibat kurabilecegimiz kimse tanıyor musunuz yada gitmek için yardımcı olabilir misiniz

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Blog un hepsini okuyamadım yavaş yavaş ilerliyorum ama bu gün bir şirketten öğrendim ki 2017 de amerikan gemileri türkiyeden eleman almayacakmış , çOk üzüldüm açıkcası :(

    YanıtlaSil