2 Kasım 2012 Cuma

İstikamet Miami!

İlk kontratımın bitiminden 2 ay önce vermem gereken kagıdı son hafta verince,tabi yeni kontrat işi gecikmiş,benim tatilde uzamıştı.Normal şartlar altında 2 aydan fazla tatil sadece insan kaynaklarının onayıyla oluyordu.

 Schedulerima(çalişanların kontratını düzenleyen kişi) sürüyle mail atmam sonucu kontratım ocak ortası gibi gelmişti.Hatta arsızlık yapıp gemi bile istemiştim.

 Ocağın 28inde Celebrity Millenium gemisinde olmam gerekiyordu.

 Gel gör ki son anda bir değişiklik oldu ve gemim Celebrity Constellation olarak değiştirildi(nedenini sonra anlatıcam).Şirket kontratı+lufthansa ile frankfurt aktarmalı uçak biletini ve king size bed'li otelin rezervasyonunuda gönderdikten sonra gitmeye hazırdım.

 Yine normal şartlar altında kontratın ups ile gelmesi gerekiyor.ABD'ye C1-D vizesi ile kontratsız giremediginiz için bazı gıcık polisler kontratı fotokopi değilde,gerçek istiyor(ki gerçek kontratta soguk damga var ve ışığa tutuldugunda şirketin amblemini gösteriyor).Daha önce girdigim için sorun çıkmayacağını ögrenince,yollara düştüm.

 İşin sürpriz tarafı,San Franciscodaki gibi miamide pasaport kontrolünden sonra göçmenlik bürosuna gönderilmedim.Sınır polisi benim yerime formu doldurup yolladı.Benden sonra gemiye gelen ingilizleri falan yollamışlar göçmenlik bürosuna,4 saat beklemiş onlar.Ki miami karayip sezonunda inanılmaz meşgul bir şehir oluyor(10-12 tane gemiden bahsediyorum).Baya şanslıydım yani.

 ABD ile ilgili başka güzel şey ise,gelen uçaklar o kadar dolu ve büyük oluyor ki,adamlar sürüyle pasaport bankosu açsa bile siz pasaporttan geçene kadar bavullar gelmiş oluyor.Ama yarim saat ile 1 saat arası sırada beklemeniz lazım.Herkesin resmi çekilip,parmak izleri alınıyor çünkü.

 Havaalanıyla işim bittikten sonra otelin ayarladıgı minibüsü beklemem gerekiyordu.O da havaalanının en aşagı katındaydı(Miami havaalanı dehşetengiz büyük).Yarim saat falanda onu bekledim.

 Florida'da iki tane büyük liman var.Miami ve Fort Lauderdale.2'side birbirine inanılmaz yakın şehirler ve ikisinde de uluslarası havaalanı var (ne alakaysa).Benim gemi fort lauderdale'da olacaktı.İki limana da her gün en aşagı 10-12 gemi geliyor.

 Fort Lauderdale aslında ABD'nin Venedigi olarak geçiyor kanallardan dolayı.Ama gel gör ki hiç dışarı çıkamadım gemiye sürekli ürün yüklendigi için.Zaten görecek çokta bişey yokmuş.

 Otelde bir gece geçirdikten sonra gemiye bindim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder