9 Haziran 2015 Salı

Yeni kontrat ve tabi ki vize

 İnsanın kendi ülkesinde gemiden ayrılması çok garip bir hismiş,bunu anladım.Adamlar istanbulda bıraktı gitti yahu.

 Gemiden ayrılmadan yeni gemim ve gideceğim tarih belli olmuştu -ki güzel bişey bu,azıcık uğraştık ama-.
 Asıl planım 2-3 ay kalıp gitmekti(temmuz ortası gibi),lakin hatundan ayrılınca bende kendilerine *en kısa sürede yollayın,gemi farketmez* dedim,iyi ki de dedim.

 Bekleyen adam çok,gemi az olunca bazen çok seçici olamiyor insan.Aslında cunard,azamara ve silversea'yi seçmiştim lakin şirket *bu şirketlerin hepside yıl sonuna kadar dolu* diyince *yok artık lan* diyip,seçici olamadık.
 Demek ki ultra lüks gemileri 7 ay önceden istetmek lazımmış.Bu da aklımın bi kenarında dursun.

Yeni gemi Thomson celebration.Halis muhlis incülüz gemisi,1600 kişi mi ne vardı ama baya çirkin yahu.
 Açık büfede yemek yiyebiliyomuşuz -ki yuppiee- diyoruz bu duruma.Yemek kalitesi performansı ciddi şekilde etkiler,söyleyeyim.

 Gemi 11'inde Dubrovnikten kalkıp,kasım ortasına kadar değişik adriyatik cruiseları yapıp,daha sonra karayiplere gidiyor.Mart'a kadar kontratı uzatırım,barbados'tan geri dönerim memlekete,çokta güzel olur.
 Çoğunluğu adını bile duymadığım hırvat limanları,venedikte 1 gece kalmaca var(oy oy oy),slovenyada bir liman mevcut(ki hep gitmek istemişimdir),malta,italya vs. Standart benim için ama görmemiştim adriyatiği.
 MSC ile gittim ama saymıyorum,gemiden dışarı çıkamadık ki.

Dubrovnikten kalkacağı için yolum İstanbuldaki hırvatistan başkonsolosluğuna düştü.Artık hırvatlar vize uyguluyor ama schengen kapsamında değil,lakin schengenle giriliyor.
 Websitesi:http://tr.mvep.hr/tr/konzularne/vize/

Tabi ki benim durumumdaysanız,cayır cayır elçiliği arayıp *ne istiyosunuz kardeş,randevu verin* diyorsunuz,zaten kalabalık değil.

 Başkonsolosluk istiklaldeki beyoğlu iş merkezinin paralelinde yer alıyor,italyan kültür merkezinin hemen yanında bir apartman dairesi.
 Burada bir uyarı yapayım,başkonsoloslukta sizinle ilgilenen kişiler türkçe bilmiyor.
Mekana girince bir eleman pasaportu alıp sisteme giriyor ve sıra bekliyorsunuz.Ben gittiğimde 1 kişi görüşmede,öbürü de beklemedeydi,bir 45 dakika bekledim rahat rahat.

 Götürdüğüm belgeler şu şekilde:
-Pasaport,gemiadamı cüzdanları ve fotokopiler
-Başvuru formu
-Şirketten gelen offer letter ve kontrat
-Fotoğraf
- Uçak bileti,otel falan.

 60 euroyu da istiklaldeki iş bankasına yatırıyorsunuz.

Görüşmeyi yapan hatun baya tatlı birisi,*sen niye schengen almadın* diye sordu,işimi öğrenince güldü falan,fantastik bir muhabbet oldu.
 Hatta 5 senelik vize istedim,hatun *pazarlık mı*yapıyosun dedi,tabi yapıyorum dedim.

24 saatte çıkıyor,15 günlük çok girişli,*denizci transit* yazan vize verdiler.


 Hatun tatlıydı çok,söylemiş miydim?

Sevgili hobbitimiz bilbo baggins'in özlü sözleriyle bitiriyoruz bu yazımızı;
 Im going on an adventure!

4 yorum:

  1. Bilgilerndirildiğimiz için teşekkür ettik :) boş vaktin varsa hatunu yolla merak ettik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim.
      Hatunu yolla derken?

      Sil
  2. fotoğrafını demeye çalıştım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne yazık ki vize memurlarının fotoğrafını çekme gibi bir hobim yok.

      Sil