26 Ağustos 2013 Pazartesi

Zakynthos-Yunanistan

 Bu kontrat yazacağım son liman burası olacak.
Sonra ne olur bilemem(kafamda bikaç bişey var,italyanlarla 5-6 sene geçer mi lan?)

 Bu cruise'un tek tender(bunun ne olduğunu açıklamıştım zaten) limanı olduğu için kendisini gezmemek için çok uğraştım.Tender uğraştıran birşey+gemi burada sadece 14.30a kadar kaliyordu.

 Sonunda millet *hacı süper mekan git gör* diyince bir sabah fatma ve thiagoyla kıçımızı kaldırdık çıktık dışarı.

 Zakynthos anakara yunanistanın batısında ufacık bir ada(iyonya denizindeki adalardan),lakin ünlüymüş ama biz bilmiyomuşuz.

 Burası 10 bin kişilik ufacık tefecik bi şehir,görülecek hiçbir yeri yok(kalesi hariç),lakin o kadar tatli o kadar güzel ki,yamuldum şahsen görünce.
 Hoş internetten okuduğum kadarıyla efsanevi bi gece hayatı varmış,göremedik tabi.

Şehrin ortasından geçen 1 tane uzun bir cadde mevcut ve sürüyle ara sokak.Şehir sadece bu kadar.

 Birde caretta carettaların uğrak noktası burası.
Şöyle:


  Bilindiği üzere kuzey kıbrıstada var caretta yumurtalama alanları.

 Şehirde görülmesi gereken en önemli yer Agios Dionysos Kilisesi
Tam çekemedim ama olsun


 Bunun dışında birde kale var ama onu daha sonra anlatıcaz.

  Şehir(kasaba mı desem?) meydanı,arkada şair Dionysios heykeli var. 

 Ana caddede bir tane dönerci(gyros işte) mevcut.Kendisinden yenilmesi şiddetle tavsiye edilir.

 Genel görüntüler vereyim: 




















 O yukarıdaki kedi bizim angara kedisi değil mi ya?

  Sonracığıma

Kaleye dalıverdim ama gitmek baya zahmetli oldu(çık babam çık)

 Kale büyük ama içinde çokta bişey kalmamış açıkçası birkaç bina dışında.Asıl olayı manzara diyebilirim.

İçi şöyle:








 Kaleye girmeden önce adamlar ufak bir alana kilise dikip sürüyle turistik mekan açmış,takdir ettim kendilerini.
 şehirdeki 1 euroluk frappe burda 3 euro mesela.


 Bunun dışında kalenin tepesinden Şehir ve adanın diğer taraflarının manzarası görülebilir,gayet tatmin edici diyebilirim.
 Zaten onun için çıkmıştım ki o kadar yokuşu.
Şehir:



 Adanın diğer tarafları:







  Ne yalan söyleyeyim,şehir hakkında söylenecek çok fazla bişey yok(inanılmaz tatlı olması dışında,insanınıda sevdim) ama adanın geri kalanı süpermiş.

Mesela batık bir geminin karaya vurduğu sahilde denize falan girebiliyosunuz.
Deniz suyuda karayipler gibi anasını satiyim,tam bir turkuaz.

 Adanın asıl olayı bunlar yani,biz gidemedik gerçi zaman yetmezliğinden,yapcak bişey yok.

Bence 1-2 hafta geçirilebilir burada rahat rahat.Eğer çok bilinmeyen bir destinasyon ariyosanız.

 Ha tabi uçakla nası gidilir onu bilemem.Havaalanı var gerçi.

 Bu kontratı böylece bitiriyorum,ama yazacak şeyler bitmedi tabi.
Gelecek günlerde ne olacak ona göre bişeyler yazicam.

 Dağılın bakim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder