4 Ağustos 2013 Pazar

Cenova-İtalya

 Eveet,geldik herşeyin başladığı ve bittiği limana.
Diye mi başlasam?

 Gerçi doğru olabilir,Cenova italyanın en önemli limanı.Akdeniz cruiselarının önemli bir kısmı buradan başlamakta(öbürü venedik),MSC'nin ana limanıda burası.3-4 tane MSC gemisini aynı gün görmeniz mümkün yani.

 Normal şartlarda Cenovada yeni mallar geldiği için pek dışarı çıkamıyoduk(şubattan beri paso buraya geliyorum mesela),lakin 1 kere çok fazla mal gelmedi,bizde görece olarak erken işimizi bitirip dışarı çıkabildik.Bu olayın 1 kere olacağını bildiğimden dolayı(bkz.bir insanın şirketini tanıması),direk dışarıya kaçıverdim.

 İyide yapmışım şimdi.

Hoş çıkmadan önce *panpa o kadar güzel bi şehir değildir be* diyodum çünkü hava sürekli bulutluydu.Yazın bile.

 Bilmeyenler için söyleyeyim,tarih kitaplarımızda yazan *cenevizliler*in anavatanı aha burası.
Zamanında italyanın en büyük şehir devletlerinden birisiymiş burası.Eski şehirde bunun izlerini aynen taşımakta.Heriflerin zamanında kendilerinden büyük kolonileri olmuş,mesela korsika adası.

 Bu şehirde doğan 2 tane önemli tarihsel kişilik var:
-Kristof Kolomb
-Andrea Doria

 Andrea Doria osmanlıya karşı inebahtı deniz savaşını kazanan amiraldir.Sokullunun söylediği*sakalımızı kestiniz,biz de sizin çükünüzü kestik,ağzınıza vurucaz bekleyin* temalı lafın sahibi yani.
 Daha sonra zaten preveze deniz savaşında ağzına vurdular.Cenovayıda bir süre yönetmiş bir kişilik.

Cenova şimdiye kadar gördüğüm en orjinal limana sahip şehir.Herifler içine Kolombun heykelini yapmış.

 Şöyle yani:
Biraz karanlık ama idare ediverin işte.

 Mekan ise şöyle:


  Şehri gezmek çok basit.Limandan çıktığınızda dümdüz sağa doğru devam ederseniz akvaryuma,yol üzerinde herhangi bir sokağa girerseniz eski şehre girmiş oluyosunuz.Başkada görülecek bi yer yok.

 Eski şehir Unesco listesinde,büyük ve karmakarışık.

 Gördüğüm kadarıyla eski şehir 2 ayrı kısma ayrılmış.İlk kısmı -limana yakın olan- göçmenler tarafından işgal edilmiş olan kısım.Öbürüde turistik olan kısım.

 Eski şehri gezmek çok pratik.Gidilmesi gereken mekanları gösteren tabelalar her yerde,kaybolmuyosunuz(denedim olmadı valla,napalım).

 Akvaryuma doğru giderken sokaklardan birine dalıverdim.Bu kısım uzakdoğulu/afrikalı/ortadoğulular tarafından *işgal* edilmiş kısım.

 Nasıl bir yer olduğunu fotolar anlatsın:




 Binalar falan baya yıpranmış -ki tarihi hepsi-.

 *turistik* olan eski şehre şöyle giriyosunuz efenim:


 Tallinnden sonra en beğendiğim eski şehirler sıralamasına üst sıralardan girebilir kendisi.Zaten fotolardan da anlaşılacak ne demek istediğim.

































 Eski şehirde görülecek olan heryeri görmeye zamanım yetmedi ama önemli mekanlara gidebildim.

 Bunlardan ilki Palazzo Ducale:


 Cenovanın yönetildiği yer burası.Şimdi kültürel etkinlikler düzenleniyor içinde+ufak bir pazarda mevcut.Fotoda ileride görülen grup ETS turla gelen türk grubu.Gemiyle alakanız var mı diye sordum,*yok gardaş* dediler.
 Bende içeri girdim naapiyim.

 Marketten geçerken şunu gördüm:


 Panpa naber diyesim geldi kendisine.

 Genel birkaç foto koyayım içerisi+dışarısıyla alakalı:






    Palazzo ducalenin tam anlamıyla içine girmek istiyosanız ücret aliyolar+En tepeden az buzda olsa Cenova manzarası görebiliyosunuz.
 10 euro verdiğimi hatırlıyorum,Personel indirimi yok (lan MSCnin ana limanında nasıl olmaz diye sordum kendime,dallama italyanlar diyoruz).

 Merdivenlerden çıkışta Cenova Cumhuriyetinin arması karşılamakta sizi:


  İlginç bir mekan.En tepede eski bir hapishane mevcut.






 En tepeye çıkıp güzel kareler yakalayabiliyosunuz:




 Hoş çok güzel kareler olmadı ama idare ediverin işte.

  Palazzo Ducalenin hemen yanında Piazza de Ferrari mevcut.Büyükçe bir meydan ve tiyatro burda.


 

  Eski şehride bitirmiş oldum kendimce.a

 Dönerken şöyle bir elemana rastladım:


 Bir benzerine Kanada da rastlamıştım.Seviyoruz kendilerini.

 Son durağım akvaryumdu.

 Zaten yürümek 5 dakika ya sürdü ya sürmedi.

 Akvaryum italyanın en büyük,dünyanın ise en büyük akvaryumlarından bir tanesi.Güzel mekan -da- giriş için 18 euro verilmez be.
 Buna söylenecek bir laf vardır ama hadi susayım.






 Hayatımda ilk defa penguen gördümde ondan çektim.Seattledakinde bile yoktu penguen.

 Valla lan.

 Şu yazıda çok hoşuma gitti:


 Çevirisi şöyle:
*Mikronezyadaki mercan adalarında söylenen eski bir laf vardır(anayasaya girmiştir): 'denizler bizi birleştirir,ayırmaz.' *

 Arada böyle özlü sözler çıkıyo,insanı düşündürüyo çok.Mesela Svalbarddaki gibi.

Akvaryum bölgesi Cenovanın tanıtımında kullanılıyor.







 Elemanlar bide eski bir gemiyi restore etmişler.


 Başkada bi yeri gezmedim valla,zaten çokta vaktim yoktu.Biraz *express* oldu yani bizimkisi.

 Eski şehirdeki herhangi bir dondurmacıdan fantastik güzellikte dondurmalar yenilebilir(bu italya için genellenebilir).
 Heriflerin dondurmayı yapışını görüyosunuz arkada.

Cenova Pesto sosunu icad eden şehir ayrıca.Ha italyada makarna yemedim,zaten her gün makarna yiyorum lan,sapık mısınız?

 Başka birşey ise liman bölgesinin akşam tehlikeli olduğu(oteldeki eleman öyle söylemişti).Zannedersem tehlikeli olan kısım göçmenlerin *işgal* ettiği kısım olabilir.

 Özet geçersek,Cenova güzel bi yer.Eğer kuzey italya turu yapılıyorsa günübirlik veya 1 gece gidilebilir.
Portofinoya falan gidilmesi elzem(öyle diyolar yani).

 Sonraki durağım tekrar sicilya.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder