4 Aralık 2012 Salı

İş görüşmesine gitmece+panama endorsement

New york+gemiadamı cüzdanıyla işim bittikten sonra,tek yapmam gereken şey italyadan bizi işe alacak adamın gelmesini beklemekti.

 İş görüşmesinin nasıl olacağı hakkında kimsenin tek kelime bilgisi de yoktu ayrica.Nası bişeyse.Eleman bizim abiye mail atmış *şöyle şöyle yapicam,toplu görüşme yapicam,satış tekniklerini ölçücem* vs. sallamış bişeyler ama hiçbirini yapmadı sonuç olarak.

Sonuç olarak süslendik püslendik,ankamall'un yanındaki 5 yıldızlı bi otelde iş görüşmesine gittik.Ben amerikalıların yaptığı gibi toplu bir şekilde mülakata alınacağımızı zannediyodum ama eleman italyanlığını göstererek teker teker aldı bizi.

 İlk ben girdim.

Herifin tip zaten sokaktaki mahmut abinin fular takmış hali.Hayatımdaki en garip iş görüşmesinide kendisiyle yapmış bulundum.

 Eleman eline kağıdı aldı,saattir,mücevherattır sorularını sordu,verdiğim cevaplara göre kağıda notlar aldı.Satış tekniğiyle alakalı tek soru sordu sadece.

 Amerikalıların çok önem verdiği teamwork'tür,gülümsemedir bilmemnedir,bu herifler sallamıyo anladığım kadarıyla.Tam türk kafası yani.Hoş fark var mı diye sormak lazım.

 Sonuçta işi aldım ama istediğim pozisyonda alamadım.

Bu da bişey gerçi.


 Sonra öğrendik ki,türkiyeden alınan gemiadamı cüzdanıyla panama bandıralı gemilerde çalişamiyomuşuz(adamların gemileri panama bandıralı).Panama fahri konsolosluğundan endorsement kağıdı almak gerekiyomuş.

 Endorsement ne demek lan diye soranlar için,basit bi şekilde *denklik* diyebilirim.

Bu belge 3 ay geçerli(bir daha verilmiyor),3 ay içinde gemiye gidip,içeriden panama gemiadamı cüzdanı çıkartmak gerekiyor -ki adamlar yapiyo bunu-.
 Panama gemiadamı cüzdanının en büyük avantajı,avrupa(ingiltere vs. dahil)ya vizesiz gidebilme(sadece görev için tabi).

 Bir nebzede olsa vize illetinden kurtulucaz yani.

 Sonuç olarak izmirdeki konsolosluğa belgeleri mailladım,onlarda belgeyi mailladı.Toplam geçen süre 4 saat.
Bide *cüzi* bir miktar ''bayılmış'' olduk kendilerine.

 Kontrat gelince yazarım daha.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder