30 Mayıs 2016 Pazartesi

Zagreb-Hırvatistan

 Askerliği halledince,Zagreb'i yazmamak olmazdı dimi?
Hoş 1 günü arkadaşa ayırdım,boş günümün sabahını da başka arkadaşa,gezmek için 6 saatim falan kalmıştı,lakin yetti gibi bu 6 saat.Birkaç yer kaçırdım gerçi.

 Şimdi ben buraya gelmeden önce Belgrad'a gittiğim için *lan aynıdır,balkan ülkesi sonuçta* diye geldim,bildiğin bisiklet yollu,sürüyle parklı,yaya geçidinde durunca arabaların durduğu(balkanların trafik şoförleri meşhurdur),kırmızı ışıkta geçmeyen yayalarıyla bildiğin orta avrupa şehir çıktı Rıza baba.

 Özellikle eski şehrinde ciddi Tallinn kokusu aldım -turistler hariç-.Zaten turist yok adam gibi.

Hırvatistanın sevdiğim yönü büfelerde prepaid sim kart satın alabilmeniz.1 hafta limitsiz 4g'li sim card 85 kuna ediyor.1 euro=7.5 kuna bu arada.
 Kartı taktığın anda internetle takılınabilir.Öyle pasaport fotokopisi veriyim,form doldurayım yok.

Havaalanından şehir merkezine otobüsle gidilebilir,30 kuna.Son durak otobüs terminali,oradan da istenilen yere tramwayla gidilebilir.
 Tramway bileti eğer şoförden alınırsa 10 kuna ve bunun makinada okutulması gerek.Kontrol ediliyor cidden arada sırada.THY'nin balkan kampanyalarından faydalanırsanız,100 dolara falan gidiş-dönüş bileti var.

 Tallinn gibi Zagreb'de 2ye ayrılmış durumda.Upper town(gornji grad) ve lower town(donji grad) diye.

 İlk durağım şehrin hafif dışındaki bir park olan Jarva
Şöyle yani:



 Belgraddaki ada ciganlija'ya benzettim ben burayı.Lakin belgraddakinin aksine,burası bildiğin göl.Millet paso koşuyo valla.
 Birde sağlam parti yapiyoruz dedi arkadaş,bilemicem.

 Zagreb'in merkezi Jelacic Square denilen bir yer.Basitçe dersek *heykelin orası*

  Tramwayların çoğu burada başlayip burada bitiyor,yanında da turistik bir pazar var,güzel bir yer valla.
 Buradan başlanabilir geziye.

 Adını bilmediğim bir katedral:


 1200lerde tatarlar patlatmış burayı,sonra deprem olmuş yine yıkılmış,daha sonra tekrar yapmışlar.Hala restorasyondaydı bir kısmı (yukarıdan görüleceği üzere).

 Bu şehirde en dikkat çeken yapılardan birisi St.Mark katedrali:
 Arkadaşlar hırslı milliyetçi anladığım kadarıyla,birkaç şey daha gördüm böyle.
Ustaşanın çıkış sebepleri var tabi.

 Alt şehirden üst şehre geçiş sırasında ufak bir geçitten geçeceksiniz,Mary'e adanmış bir yer burası.Millet hala dua falan ediyor.
 Hırvatların katolik olduğunu belirtelim efenim.

  Şimdi de en çok gitmek istediğim yerlerden birisi;Museum of Broken relationships:

 Giriş 30 kuna gibi birşeydi yanlış hatırlamıyorsam ama inanılmaz orijinal bir yer.Bilale anlatır gibi anlatırsam bitmiş ilişkilerden geriye kalan eşyaların o eşyaların veya ilişkinin hikayesiyle beraber sergilendiği bir müze.
 Ellerindeki materyallerin sadece %15ini sergiliyorlar,gerisi ülke dışında gezdiklerinde falan çıkıyor ortaya.
 Ayrica buraya hikayenizi yazıp,istediğiniz eşyayı verebilirsiniz.Ben verdim şahsen,sadece yollamam kaldı.
 Hikayeleri okumak için ingilizce bilmeniz gerek.


 Çok ağır geçirmiş ablam burda:

 Bu müze dışındaki en ilginç yerlerden bir başkası ise Mirogoj mezarlığı.*Manyak mısın olm mezarlığa gidilir mi lan* diyenler olabilir,bende demiştim.
 Lakin şöyle birşeyle karşılaştım:

 Burayi açıklamak zor,birkaç foto koyayım ben:






Hırvatların ilk başkanı olan Franjo Tudjman'ın mezarı da burda:
 Kendisi milliyetçidir,sevmem.Milosevici de sevmezdim zaten.

İşin kısası burası ciddi anlamda büyük bir yer.Müslümanlar için ayrı bir bölge var(bu arada merhum'un boşnakçası da merhummuş),yahudiler için ayrı bölüm,ortodokslar için ayrı bölüm vs.
 Eğer litvanyadaki ölüler günü başlığını okuyan varsa,buradaki mezarlarda da aynı şeyleri yapıyorlar,şaşırmadım desem yalan olur.

 Son durağım da tiyatro:

 Nası bi bina lan bu?

 Zagreb'de şu elemanın 2 tane heykeli mevcut.Birisi tiyatronun yanında:

Öbürü de yukarıda yazdığım geçidin orada ama ben görmedim.
 Bu arkadaş görüldüğü üzere ejderhayla çarpışıyor,ismi St.George.Çok yetkili bir abi anladığım kadarıyla.
 Öbür heykelde de öldürdüğünü tasvir etmişler.

Genel birkaç foto yollayayım ben:
 





 Buraya gitmeniz gerektiğini yazmıyorum bile.







 Şimcik,biraz yeme-içme yazayım ben.
-Amelie:
 Burası bir pastane aslında.Eski şehirde,turistik bir mekan ama garip bir şekilde paso hırvat vardı içerde.
 İçerisindeki masalar çok az,karşıdaki masalarda onların,konabiliyorsunuz.
Her türlü pastasına,kahvesine kefilim,makaronda var.
Adres:Vlaska 6, Zagreb 10000, Hırvatistan
 Bikaç fotoğrafı google'dan çalıcam:

 -Mitnica:
 Burası etciller için bir cennet(yani ben).Her türlü cevapi,pljeskavitca,et ürünü falan yapılıyor burada+porsiyonlar ciddi anlamda amerikan porsiyonlarına yakın.Tek kötü tarafı köftelerin içine sarmısak+soğan koymamaları.Birşeyler eksik kalıyor öyle olunca.
 Turistik bir alanda değil yalnız.Fiyatlar süper uygun.
Adres:Črnomerec 37, 10000, Zagreb, Hırvatistan





-Sofra:
Burası efsanevi bir boşnak mekanı.Ben hayatımda böyle bir cevapi yemedim+baklava,türk kahvesi falan,direk ufak türkiye burası.Mitnicadan farkı,etlerde domuz olmaması.
 Mitnicayla benzer şekilde turistik bir yerde değil.Şehir merkezinin az dışına çıkmak gerek.
Websitesi:http://www.restoransofra.com/index_en.html
Adres:Gardijske Brigade Tigrovi 27,Zagreb
 Fiyatlarda süper uygun.


 Zagreb aşağı yukarı bu kadar.Gayet sakin,sessiz,güzel bir şehir olarak aklımda yer edecek.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder