20 Kasım 2014 Perşembe

AB'de kim ne kadar ingilizce konusabiliyor?

Gecen facebookta takilirken ispanyol arkadasin paylastigi bir fotograf dikkatimi baya cekti, hakkinda bir baslik yazasim geldi, o derece.
 Bakalim;
Yani diyor ki, avrupa birliginde ingilizce muhabbet edebilen insanlarin yuzdesi.

Liste benim tecrubeme gore baya sasirtici.Kendi listemi olustursam soyle olurdu heralde:

-Fransa:%1.Ingilizce soruyu anlayip fransizca cevap vermek gibi super bir dallamaliga imza atan fransada ingilizce konusan kesimin ulkede yasayan expatlar olduguna inancim sonsuz.Bunun ustune hediye olarak 10.sinif insan muamelesi gorup ustune azar isitebilirsiniz.Bunu yapmaktan hic gocunmazlar ustune ustluk.Vucut dili tabi ki gecersizdir.

-italya:%10-15 civari diyorum,o da sirf kuzey italyanin hatrina.Vucut dili sagolsun, gayet rahat takilinabilir italyada.Guneyi ingilizcenin I'sini bile bilmez, soylemis bulunalim.

-ispanya:fransayla tamamen ayni.Tek fark insanlarin ne dediginizi anlamaya calisip yardim etmesi.ingilizce bilinmemesinin sebebinin birlesik krallikla tarihsel cekismelerine bagliyorum sahsen.

 Almanya, baltik ulkeleri, slovenya ve yunanistanin bu kadar dusuk yuzde almasi gayet sasirtici.hollanda ve iskandinavyaya sasirmadik, finlandiyanin biraz daha yuksek olmasi gerekiyor.Hos utangacliklarindan dolayidir o %70.

 Sonuc olarak bazi ulkeler disinda gerceklikten biraz uzak bir istatistik olmus.Kimse beni fransanin % 30unun ingilizce konusabildigine inandiramaz anam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder