11 Temmuz 2014 Cuma

Ancona-İtalya

 Geldik son limanımıza,
Burasının var olduğundan bile haberim yoktu,bir beklentimde yoktu nasıl olduğu hakkında.Lakin tallinn örneğinde olduğu gibi dumura uğrattı Ancona beni.
 Mucize eseri sabahın köründe kalkıp dışarı atıverdim bünyeyi.

Sabah dışarı çıktığımda genelde gemide kahvaltı etmem,lakin bu italyanların acil kahvaltı kültürüne ihtiyaçları var.Heriflerin kahvaltıdan anlatığı espresso+ufak sandviçten başka birşey değil arkadaş.Ha ufak sandviç olayında iyiler o ayrı.

 Ancona baya önemli ve büyük bir liman olmakla beraber,baya da eski bir yer.Roma döneminden kalma kalıntılar hala duruyo.Buna rağmen ufacık bir yer,2-3 saatte yürüye yürüye bitirdim.

 Geleneksel fotomuzla başlayalım:

 Aman aman bir cruise terminali yok arkadaşlarda.Prefabrik zaten büyük ihtimal.

 Liman bölgesi geniş ama bir kareyle anlatabilirim:


 Anconanın asıl güzelliği şehri çevreleyen 3 tane tepeden görülen manzara.2 tanesine gidebildim,öbürü uzak kaçtı valla.

 Şehri boydan boya geçebileceğiniz 2 tane cadde mevcut,şöyle bir tanesi:


 Pazar olduğu için çok bir olayını görmedim ama garip bir şekilde çoğu mekan açıktı.Bunun tam tersi örneği güney italyada görülebilir.Herif gelen gemi sayısına bakmaz,direk uyur abicim.Bkz.Messina hakkında yazdıklarım.

 Garip bir şekilde eski şehre gitmekten ziyade caddeyi dümdüz yukarı takip ederek en tepeye çıktım(kafaya bak lan),arada günlük ritüelim olan dondurmayı unutmadım tabi.
 2 top 2 euro falan,şaka gibi fiyatlar.Adam sabah yapmış,direk önüme koydu,10 dakika bekledim.

En tepede Mussolini'nin yaptığı bir *şey* var:


 Passetto diye geçiyor italyancada.Olayı ne bilemedik.Lakin manzara güzel



  Buradan eski şehre giderken süpermarkette bizim *duty free* diye sattığımız sicilya limoncellosunun(limoncino yani,grappalı) 3 euro daha ucuz olduğunu gördüm ve yamuldum açıkçası.Bizim şirketin ağır mafya olduğu belli zaten.Nası duty free lan bu?
 Neyse,geçelim.En azından sorrento limoncello'su ezmekte sicilyayı.

 Old town'dan önce haritada bir adet park görüverdim ve atladım.

 Kedi karşıladı ilk:


 Mekan *faro* diye geçmekte.Parka girdikten sonra botanik parkı veya kaleye gidilebiliyor.Ben kaleye gittim:

  Kale denilen yer aslında ufak bir kule,direk manzara fotosuyla durumu kurtarmış bulundum.

 Merak edenler için şöyle:


Faro'nun içinden catedrale giderken süper manzaralar çıkabiliyor ortaya,elimden geleni yaptım:



 Katedral anconanın görülmesi gereken en önemli yapısı.Fantastik bir şekilde katedralin yanında roma döneminden kalan kalıntılar falan var,dokunmamışlar(o ne lan).

 Uzaktan şöyle:


  Yakından böyle:



 İçi:


 Tam ismi cattedrale san ciriaco.Bir olayı yok açıkçası.Manzara güzel ama.

 Buradan direk eski şehre girebilirsiniz.Ufak ve komplike,ara sokaklardan oluşan tipik bir italyan *old town*u kendisi.

 Old town'un genel fotoları şu şekilde:














 Garip bir şekilde magnet satan adam gibi bir yer bulamadım abi.Nası italyansınız lan siz?

 Old town'un tam ortasında *piazza del plebiscito* mevcut.Piazza italyancada meydan anlamına geliyor tahmin edebileceğiniz üzere.
 Bu meydanda geçmiş papalardan birisinin heykeli de var.Şöyle göstereyim:




 Old towndan sonra liman bölgesinde unutulmuş bir yerde olan ve roma döneminden kalma *arco di traiano*ya gidiverdim. 
 Bir olayı yok abi:


 Görmeyin yani,yol 15 dakika falan sürüyor yürüyerek.

 Şehirle alakalı genel fotolarla bitiriyorum:


  Burada yazanı tam hatırlamıyorum ama bir anneye ithafen yapılmış bir anıt.İtalyancam süperdir,öyle böyle değil.







 Favorim şu:


 Arada bir böyle fantastik kareler çıkıyor.

 Açık konuşmam gerekirse ancona hakkında söylenecek çok birşey yok.Millet genelde urbino'ya gidiyor.Bizim öyle bir şansımız olmadığı için anconayla takıldık.Açıkçası sabahın 7sinde kalkıp 1.5 saat urbinoya gidip,koşmakla hiç uğraşamazdım(gemi 1'de kalkıyor bir de).İyi de oldu gerçi gitmediğim.

 Anconayla beraber bu kontratı bitiriyoruz(oh be).Aslında gezecek sürüyle yer vardı(malaga,valletta vs),lakin paso limanda çalışmamız gerektiğinden hiçbirinde dışarı çıkamadım.
 Çıkma şansım olan limanlarda da ya görülecek hiçbirşey yoktu(mesela kefalonya),ya da enerjimin e'si yoktu (split,kotor).Sonuçta bitti gitti abi.

 Tabi gemiden çıkma işi de olaysız olmadı(olsaydı şaşardım).Neler olmuş teker teker anlatıcam,arada küfür de edebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder