30 Eylül 2013 Pazartesi

Kaunas sonbahar festivali

 Şu ülkede kaldığım 1 ay içerisinde çok bi ilginçlik olmadı(zaten ne olacak,ufacık yer,olay olmuyor),ammavelakin arkadaşlar sırf aksiyon olsun diye 2 kere sonbaharı kutlamak için festival düzenledi.
 Zannedersem pagan kökenleriyle alakalı bu olay(bizim nevruz gibi).Sonuçta hıristiyanlığı en geç kabul etmiş millet litvanlar.

 Festival dediğime bakmayın,açık hava pazari demek daha uygun olur.Bir tanede konser alanı ayarlamışlar ve bunların hepsi Laisveste oluyor(1.5 kilometrelik 'istiklal caddesi' diyeyim).

 İşin fantastik olan kısmı ufacık ülkede 1.5 kilometrelik trafiğe kapalı bir caddeyi nasıl esnafla doldurdunuz lan?

 Herneyse,konumuza geri dönersek:

Kaunasta eylül ayında 2 defa yapılan bir festival bu(diğer şehirlerde var mı bilmiyorum),cuma günü başlayip pazar akşamı bitiyor.Litvanyanın her yerinden insanlar gelip stand açiyorlar buraya.

Basitçe,hediyelik eşya almak için gidebileceğiniz en iyi yer.Ayrica çok orijinal şeyler bulmak mümkün.

 Fotoğraflarla anlatıcam:






 bu aşağıdaki mumlar bildiğiniz mumlardan değil.
 Balla karıştırıyorlar.


  bu kupalar ünlü çok.Fantastik dizaynlar bulunabilir.
 sabun:


 bu yayla okun neden orada durduğunu anlamadım şahsen.Sahibi de yoktu.
 En orjinali bu işte! Eve bir tane alınası.












 bu arkadaşlar ufak bir şirket anladığım kadarıyla.Yaban domuzunu avlayip direk etini satiyolar.

 Bu festivalde garip bi şekilde çok fazla bal üreticisi gördüm.Balların gerçekliğini şöyle teyit edebilirsiniz:

  Özellikle bu bal satıcısının ballarına bütün kovan gelmişti heralde.
Lakin dikkat edilmesi gereken konu şu.Adamlarda 3 çeşit bal var,arılar açık ve koyu renkli olanına gelmiyolar.
 Bi tane kaptım bunlardan eve götürmek için.

 Klasik litvanya tatları bulunabilir:




 Etler domuz olduğu için beni pek açmadı(bin kere denedim,hala sevemedim).Lakin ceburekai vs. yenilebilir.

 Bunun dışında ballı gira satan bir mekan mevcut.Tadı güzel baya.

Konser alanı kuruluyor demiştim,bakın bakalım neler yapmışlar:



 Bu hatunlar profesyonel dansözlük eğitimi almakta.Yok artık.

 Bunun dışında eski usül ekmek yapan bir yer var,çok değişik lan.


  O ekmeklerin hepsi yanık çıkıyor yalnız,lakin millet deli gibi almakta.

  Referandum yapiyolardı,sorduk ne iş diye?

 Olay şu:
 Bu elemanlar ciddi suç işleyenlerin idam edilmesini istiyolar,bunun için bir yasa tasarısı çıkarılmasını istemekteler.Litvanya kanunlarına göre ise,eğer 300.000 imza toplanırsa,parlamentoda bu konu görüşülebiliyor.
 Bizde niye böyle bi kanun yok acaba?

 AB yasalarına göre idam olamayacağından dolayı bu iş yalan olur.Birisi söyleseymiş ya?

 Ayrica ve ayrica,harbi patatesi önünüzde bir makine ile doğrayip,kızartıp,üstüne sos ekleyip cips yapan mükemmel bir abi mevcut:


 Makine harbi harbi çok basit birşey,eve alınması elzem.En azından harbi patates lan.

 Festivalin en fantastik 2lisi:


 Tiplerden anlayacağınız üzere bu herifler kızılderili.Harbi kızılderili ama.10 aile mi ne yaşiyolarmış.
Nerden geldiniz abi manyak mısınız,hangi kabileye mensupsunuz diye sormadım.

 Hoş ABD'de kızılderilileri hapsettikleri yerler göz önüne alınırsa iyi yapmışlar.

 Festival bu kadar.En orjinal ve en ucuz hediyelik eşyaları alabileceğinizi söylemiş miydim?

 Bu kızılderililer dışında benim açımdan çokta değişik birşey yoktu(balcı abi hariç),zaten aşağı yukarı herşeylerine aşinayım bu adamların.
  
 Fantastik bir hikayeyle konumuzu kapatalım:
Bu cips yapan abinin önünde sıra vardı biz gittiğimizde.Sıradayken oraya buraya bakıyordum,1 tane çift gördüm,aha dedim bunlar kesin türk.
 Elemanlar sıraya girdi arkama,türkçe konuşuyolar.Selam verdim,erasmuslu musunuz geyiği çektim kendilerine.
Sonunda eleman demez mi kız arkadaşına*hangi dilde konuştuğumuza dikkat etmemiz gerek* diye.

 Öldürmeyiz panpa merak etme.

 Hadi bakam iyi okumalar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder