20 Mart 2013 Çarşamba

Le Fransız

 Evet efenim,valencia hakkında yazamadım,bari başka bişeyler karalayayım.
Geminin fransızlarla dolu olması yazma işini gayet kolaylaştırmakta aslında.

 Şimdi gemi genova'ya kadar test cruise'u yaptığı için+fransadan kalktığı için elimizde yaklaşık 3000 tane fransız(az birazda alman) var.Çok fantastik olaylara gebe yani durum.

 Bilen bilir,sürüyle ayrı milliyetten insanla çaliştim,muhabbet ettim vs. ama bu adamlar hakkaten değişik.Bütün avrupanın neden bu adamlarla dalga geçtiğini anliyorum artık.

 Bu 3000 tane fransızdan sadece 10-15 tanesi benim dükkanıma geldiği zaman fransızca biliyormuyum diye sordu,öbürleri muhabbete direk fransızca girdi,bilmediğimi söyleyince dili değiştirme zahmetine bile girmediler.Karşılaştırma yaparsam,almanlar ingilizce konuştuğumu anlayinca direk dil değiştirdiler mesela.
 Sebebini hakkaten merak etmekteyim.

Birileri bunlara dünyadaki herkesin fransızca bildiğini falan mi öğretiyo acaba? Yada fransızcanın dünya dili falan olduğunu? O olay 1900lerin başındaydı canlarım benim.

 Başka bi olay,bu heriflerin ingilizce/fransızca ortak kelimeleri anlamamakta ısrar etmeleri.En basit örnek *card* diyince anlamiyolar,*le card* diyince anliyolar.Ne farkı var abicim,sapık mısınız ya?

 Bir diğer fantastik olay,ingilizce soru sorup,soruya fransızca cevap almanız.İngilizce sormamın bi sebebi var dimi? Hayır sanki gıcıklığına yapiyorum.Gerçi yeni tecrübe ettiğim olay bizim dilimize baya fransızca kelimenin girmiş olduğu.Dikkatli dinleyince anliyorum aslında dertlerini.Çok garip lan.Asansördür,tuvalettir falan.

 Emin olduğum bi konu bu adamların gayet güzel ingilizce bildiği aslında.Eminim benden iyi biliyolardir ama ibneliğine konuşmadıklarını adım gibi biliyorum.Sebebi ne acaba?

 Çok değişik insanlar lan,kendilerine özel bir araştırma vs. yapılması lazım.Fantastik şeyler bulunabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder