25 Haziran 2016 Cumartesi

Yeni bir Kariyer:Trunk Show Ambassador

 Bilindiği üzere İngilizler ırkçılık yapınca ayrılmıştım.E eve gelip bi tayland+dövizli askerlik yapınca dedim ki *e bişeyler yapalım*.
 Gemideyken birlikte çalıştığım bir eleman vardı Hırvat.Herif benimle çalışıyor ama şirketi farklı vs vs.Yani adamın şirketi bizimkilerle anlaşmış,geçici bir süreliğine benim mallarımla beraber,bunlarınkini de satıyoruz,sonuç win-win oluyor.
 İşin güzel tarafı bu herif paso gemi gemi atlıyor.Bunun da adı *trunk show ambassador*,türkçeye çeviriyim *gezgin kuyumcu*.

Hoş bunu ben ilk şirketimde de görmüştüm.Çok popülerdi hatta.

Sonradan öğrendik ki bunun bildiğin apayrı bir sektörü varmış Amerikada.Kazanılan paranında gayet ciddi olduğunu öğrendikten sonra durmadım alayına başvurdum.
 Sıkıntı şu ki,bu pozisyonunda sen gemiadamı değilsin,misafirsin,e misafir kabininde kalıyosun.Kötü tarafı ise gemiadamı olarak kafana göre giriş çıkabildiğin ülkelere şimdi çıkamiyosun.E sen koskoca TC vatandaşısın.Her ülkeye girişte *la bu İŞİDci mi* muamelesi görüyorsun.
 E sonuç olarak bu şirketler genelde batı-orta avrupalıları veya amerikalıları falan almakta minimum vize gereksinimi olduğu için.Böyle bir politikası olmayan şirketlerde de pozisyonlar dolu.
 Bende bi 15 tanesine başvurdum,2 tanesinden olumlu cevap geldi,1 tanesiyle işleri ilerletip seviştik.İşin garibi şu ki,bu heriflerin mallarını zaten bizim eski şirket alıyormuş,bende satıyormuşum.Vay babasını.

 Neyse,CV yolladık,2 hafta sonra mesaj geldi *bi skypetan görüşelim kardeş* diye.Şimdi amerikalıları tanıyosam,bunun anlamı *interview yapıcaz,ağzına sıçıcaz* dır.Peki dedik,bastık takım elbiseyi,açtık skype'i,dumur olduk.
 Herif bildiğin Tshirtle kamera karşısına geçmiş *whats up man* dedi ya lan?

Şimdi böyle bir durumda beyin mavi ekran veriyor o ayrı da,hiç çaktırmadım valla.Ben zannediyorum herif pırlantadır,zümrüttür hakkında soru soracak.Herifle bildiğin kanka muhabbeti yaptık 2 dakkada.Anladım ki zaten bu herifler beni almış,prosedür usulü *şunu bi görelim nasi bi tiptir* diye skype'a çağırmışlar.Hafif bir komisyon pazarlığı da yapmadık değil.

 İşin kısası ekimden-mart'a kadar top tier(yani en çok para getiren diyor yazar burada) amerikan gemileri arasında hoplıcam.

 Bu işin kötü tarafı şu:
Gemiadamı olmanın baya baya avantajı varmış,kafana göre gemiden inebiliyormuşsun.E ben resmi olarak müşteri olacağım için,bide süper UZUN ADAM'ın ülkesinde yaşadığım için her yere vize almak zorundayım.
 Karayiplere vize almak o kadar boktan ki,hiçbir yerde kesin bilgi yok TC vatandaşları için.Fransa büyükelçiliğiyle konuşabildim fransaya bağlı adalar vizesi için(schengenle girilmiyor),ayrica Cayman adaları(britanyaya bağlı) vizesi içinde Britanya dışişleri bakanlığını aradım şaka gibi.
 Çakallar dakikasına 1 pound alıyor bu arada.
Hollandaya bağlı adalara 24 saatliğine giriliyomuş,bu bilgide hiçbir yerde yok,heriflerin dışişleri bakanlığını aramak zorunda kaldım yine.
 Fransanın adaları için vizenin sonuçlanması 15 gün(kendi vizelerini 72 saatte sonuçlandırıyorlar,şaka gibi),Cayman adaları içinde online başvurup,sonuca göre ingiltere büyükelçiliğine yollayacakmışız pasaportu.

 Öncekinden daha güzel günler,daha paralı,daha rahat vs. günler bizi bekler.

9 yorum:

  1. abi çok güzel seyler öğreniyorum sayende.bende ileride gemiye gitmeyi planlıyorum.lakin yabancı dilimi geliştirmem gerek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngilizce öğrenilmesi çok kolay bir dildir esasen.

      Sil
  2. Merhabalar tolga bey.. 5 yıllık imalat sanayi sektöründe ve kimya sanayi inde çalışıyorum.gemi şirketleri icin makina teknikerlerile ve mühendislik pozisyonlari icin genel alımlar türkiyeden de yapılıyor mudur acaba.saygılarımla.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Gezgin kuyumcu olmak için daha önce bu sektörde tecrübemiz olması gerekiyor mu? veya sizin gibi önce gemide satış elemanı olup sonradan mı olabiliyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından gemi tecrübeniz gerek.Çok spesifik bir pozisyon bu.
      GIA/HRD eğitim sertifikalarınız var ise,çantada keklik alırsınız işi.

      Sil
  4. Cevabınız için teşekkür ederim. GIA ve HRD sertifikaları için araştırmaya başlıyorum o zaman :) Bu iş oldukça ilgimi çekti merak ettiğim bazı şeyler var,mesela yolcu kabininde kaldığınız için ekstra bir yolcu ücreti ödemeniz gerekmiyor mu yoksa onu da şirket mi ödüyor? Yazıdan sonra benim aklımda bu iş şöyle canlandı; Takım elbisenizi giymişsiniz,yolcuların olduğu bölümde insanlarla tanışıyorsunuz 3-5 muhabbetten sonra ürünlerinizi tanıtıyorsunuz :) veya ben böyle bir işte çalışmak istediğimden dolayı böyle hayal ettim. Bu işle ilgili biraz daha detaylı bilgi verebilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sertifikalar için temeliniz olması gerek yalnız.
      Ekstra ücret ödenmiyor(gidip kahve alırsanız o ayrı).
      Canlanma kısmı çok yanlış değil,ürünler kuyumcu mağazasında ayrı bir bölümde durur.
      Genelde zaten herkes sizin malları gösterir(ekstra komisyon kuyumculara),size düşen ekstra indirimleri ayarlamak,seminer düzenlemek,vs.
      Dediğim gibi,gemi tecrübesi edinmek önemli.

      Sil
    2. Tolga bu tam da hayalim ettiğim gibi bir iş. Belki dışarıdan böyle görünüyordur ama en azından denemek istiyorum. Mezun olmama 4-5 ay var ve temelimin oluşması için bir kuyumcunun yanında işi öğrenmeye girebilirim. Gemi tecrübesi gerekiyorsa da onu da yaparım (gerçi bilmiyorum ne kadar tecrübe gerekiyor.) Verdiğin değerli bilgiler için teşekkürler. Ve sanırım gemidesin şu anda.

      Sil
    3. 1 sene civari popüler bir mekanda çalışmanızı öneririm(altınbaş vs)
      daha sonra 1 kontrat gemide satış elemanlığı yapip,şu an istediğiniz işe başvurmanız daha sağlıklı olur.
      Temel çok önemli

      Sil