20 Mart 2015 Cuma

Nasil bir kontrat bu yahu?

Valla diyecek tek bir kelime bir yok, cok fantastik bir kontrat gecirmekteyim, hala 'nooluyo' diye soramadim kendime.
Kuba zaten dusunulecegi uzere surprizlerle dolu bir mekan,lakin asil olay bu degil.
Tam *tamam lan bu hatun cok tatli, kizkardesim olabilir* dedigim kisi manipulasyon manyagi cikti ve bunu anlamam icin 4 ay gecmesi gerekiyordu.Ne garip degil mi?
Kimse beni degistiremez diyen kadin *yeni ben cok mukemmel birisi* diye diye geziyor, erkek arkadasi(tabi ki ingiliz, hicbir ingilize guvenmeyeceksin felsefemize hosgeldiniz)bunu manipulasyon manyagi yapiyor birde ustune kiskaniliyorum (bunsuz takildigim icin).
Insan iliskileri garip valla.
Bunun ustune kiz arkadasim *bu iliskide cok aci var, her gece agliyorum* vs. Diyerek ayrildi, sonra fikrini degistirip benim kontrat bitene kadar dusunecegini soyledi.Neymis, beni sevip sevmediginden emin degilmis.Lan 5 sene olmus, nasil emin degilsin pardon?
5 sene boyunca kurdugun bir iliski boyle bitebiliyomus.Onu gectim hep *ben seni daha cok seviyorum* diyen hatunun ayrilmak istemesi garip bir durum.hatun kismisini anlayan beri gelsin.
Sundugum cozumlerin hicbirini kabul etmeyip, ben seninle birlikte olmak istiyorum demicen canim benim.Litvan erkekler sarhos olup bunu doverse belki degerimiz anlasilir.Bir musibet bin nasihatten iyidir diye bosuna dememis atalarimiz.
Elimden geleni yaptim valla 5 sene boyunca, 2 kere kiyidan donduk, gotum cikti, daha da fazla ugrasamicam.it takes two to tango diye bir laf vardir.
Neyse, bu first love breakup muhabbetinden ve manipulasyondan gayet guzel dersler cikardim gibi.
Isler iyi gerci, yeni kontrat icin deluxe gemileri istedim, artik tutarsa.Artik kendim icin calisabilicem, egitim olsun gezmek olsun, artik kafamiza gore takilicaz gibime geliyor.
Gelecek kontrat sonrasi dovizli askerlige dogru gidicez.
Ha bu arada annemler ayvaliga tasiniyomus,en azindan deniz kenarinda yasicam bundan sonra (her ne kadar yilda 1 ay da olsa).Bunu sevdim iste.
Kuba hakkinda ciddi yazilar yazicam gerci, bir trye geri donelim.
Hadi ciao ciao.

16 yorum:

  1. Tolga Bey Merhaba;
    Harding Retail ile Skype mülakatına randevu aldım. Bu süreçte neler olur yardımcı olursan sevinirim. Harding'de çalışmak nasıl? Terfi imkanları nedir? Yaş kriter mi? ...
    Blogla alakasız oldu ama bana yardımcı olursan sevinirim. Zira bu iş tam benim hayat tarzım gibi sevdiğim işi yapıp para kazanmak. Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Harding ile calisiyorum ben o bakimdan blogla gayet alakali bir soru sormussunuz?
      Jeweler olarak mulakata girecekseniz, david bush adli bir kisi yapacak mulakatinizi,kendisiyle daha onceden tanisikligimiz var, product information-neden hardingde calksmak istiyorsun-onceki sirketler ve genel customer service ile alakali sorular gelecektir.
      Eger normal satis elemani olarak mulakata girecekseniz, yukaridakiler sorulur, product information haric.
      Cok zor degil lakin aksana alismaniz gerek, david bushun aksani ozellikle tam oxford English aksanidir.
      Mulakati gecerseniz size ingiltere gemiadami cuzdani cikartacaklar ve sizin tc gemiadami cuzdani almaniz gerekiyor (stcw icin).Daha sonra 1 haftaligina ingiltereye egitim icin gitmeniz gerek (bu degisebilir, ben gitmedim tecrubemden dolayi, lakin royal caribbeanda calismis olan oda arkadasim gitmis).
      Bunlar disinda abd c1-d vizesi (gerekli evraklari verecekler), avustralya mcv vizesi ve gerekirse schengen almaniz gerek.nasil basvurulacagini ben burada anlattim, zaten kendileride soyler neler gerektigini ve nasil yapilacagini.
      Ayrica eng1 denilen saglik raporu almaniz gerekiyor.turkiyede bunu veren doktor yok, en yakin iran, nice, veya palma de mallorcaya gitmeniz gerek.Eger egitim icin ingiltereye cagirirlarsa, orada cok rahat halledilebilir.
      Ben niceye gitmistim, hatta yazin tekrar gitmek gerekecek.

      Maas haftalik 160 pound+komisyon seklinde.her cruise hedef mevcut, tutturursaniz ekstra komisyon alinalabileceginiz max komisyon haftalik 130 poundu gecemez ama bu muhabbet gemiden gemiye gore cok degismekte.
      Ayrica ise alindiktan sonra 8 aya kadar bekleyebilirsiniz, gemi sayisi az ve sirket Eleman almakta hala.
      Ayrica bir adet scheduleriniz olacak, herseyinizle o ilgilenir ve her soruyu sorabilirsiniz.

      Bol sans, daha cok sorunuz olursa yardimci olurum.

      Sil
  2. Yanıtladığınız için çok teşekkür ederim.
    Benim Boyner grupta 4 yıl parfüm uzmanı( Uzman satış danışmanı ) 4 yılda aynı şirkette kozmetik kategori yöneticiliğim var. Bunun dışında da çoğunluk satış olmak üzere 13 yıl iş deneyimim var yaşım 33 bu bir sorun teşkil eder mi? Ben Retail Sales Consultant olarak başvurdum. Ama telefon mülakatında parfüm uzmanlığım olduğunu söylemiştim. Sence kozmetikte değerlendirirler mi? Benimle telefon görüşmesini Anabelle Nolan yaptı. Skype mulakatını da o yapacak muhtemelen. Terfi imkanları falan nasıl? Açıkçası ben hardingin internet sayfasından bu işe başvurdum ve geri dönüş oldu. Biraz heyecanlıyım zira sevdiğim işi yorucu ama eğlenceli bir ortamda yapmak iyi gelecek diye düşünüyorum. Sizinle aynı kontrata düşmeyi isterim şahsen.Açıkçası halen işi alıp alamayacağımdan emin değilim. Benim aksanım genelde kuzeyliler gibi dilerim rahat anlaşırız. Ankara'da çalıştığım yıllarda sefaret çalışanları ve yabancılara çok satış yapmıştım. Blog için ayrıca teşekkür ederim bu işi araştırmaya başladığımdan beri çok faydalı oldu. Dilerim bende ilk kontratıma gidebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. parfumist icin ozel bir pozisyon yok, standart satis elemani olarak mulakat yapacaklar.Cok stres olmaniza gerek yok, durust olun kafi (ben onceki sirketimden atildigimi catir catir soylemistim).muhabbet tarzi geciyor genelde.
      Lakin gemiye geldiginizde eger parfum konusunda ciddi tecrubeniz oldugunu soylerseniz mudure, ozellikle o bolume koyabilir.Takimdaki bosluklara bagli.
      Bazi mudurler erkekleri koymuyor yalniz(erkekseniz diye soyluyorum).

      Benim is arkadaslarim genelde 31 32 yaslarinda.

      Bol sans dilerim, ayni gemiye dusme sansimiz her zaman mevcut, hatta 3 ay once gelen arkadasimla ayni gemide calismistik (55 tane gemiden bahsediyorum).

      Sil
  3. İlgilenip cevap yazdığın için çok teşekkür ederim tekrar. Verdiğin bilgiler çok faydalı oldu. haftaya rusya'ya uçuyorum. Tatil amaçlı 2 hafta mülakatada oradan katılacağım. Dilerim başarılı olurum. Aynı gemide de çalışmak isterim. Bayan olsam zaten kozmetikte parlak bir yıldız olurdum. Şaka bir yana eğer çok oluyorsun demezsen bir kaç sorum var. Bilgilerin ışığında aydınlatırsan sevinirim.

    benim boyum 202 cm gemi için bir engel teşlik edermi? Tansiyonum var ama ilaç kullanıyorum. Sağlık testinde başarısızlık sebebi olur mu ? Belirtmesek başvuru formunda sorun olur mu? Düşük derece astigmat hipermetropum 2 derece altı bu sctw için sıkıntı yaratır mı?

    Bu ingilteredeki eğitime kendi imkanlarımızla mı gidiyoruz?

    Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 14 saat günlük çalışma diyor bunun neti kaç saat ?

      Sil
  4. Mülakatımı erkene çektiler. Yarın Skype mulakatına gireceğim. Hayırlıysa olsun diyorum. Sonucu paylaşırım umarım.

    YanıtlaSil
  5. Mülakata girdim. bana yukardaki hiçbirşeyi sormadı. yok işte 6 ay evinden uzak kalabilir misin? Ne zamandır tansiyonun var. İşte başka biriyle aynı odayı paylaşır mısın? Sence patladı mı bu mülakat?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acikcasi bilemem, cevabi yakin zamanda vereceklerdir zaten.
      Sorduklari sorular standart sorular.Onceden gemi tecrubeniz olmadigi icin soruluyor genelde.

      Sil
  6. İlgi alkana çok teşekkür ederim Tolga;
    Hem çalışıp hemde bana cevap verdin. Aldığım maile göre başarılı olmamış görüşmem. Sonuçta herşeyi başaracağız diye bir kural yok.

    Cevapların için çok sağol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Uzuldum acikcasi, gayet guzel tecrubeniz vardi.zannedersem tansiyondan dolayi kabul etmemislerdir.Denizde calisacaklar icin saglik kurallari biraz daha siki ne yazik ki.6 ay sonra tekrar basvurabilirsiniz.
      Starboardu deneyebilirsiniz.Sektor lideridir,

      Sil
  7. Hocam ben simdi senin bu asamalradan gectim suan mcv vizesini bekliyorum 10 gundur halen cevap bekliyorum bana gerekli olan sadece c1d, mcv, saglik raporu binecegim gemi belli simdi benim asamalar cok farkli gelisti. C1D 5 yillik aldim. Ozellikle seaman book ve stcw icin sordum bu asamada ihtiyacim olmadigini soylediler. Asil sormak istedigim bu mcv hakkinda bi bilgin var mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MCV için her türlü bilgi avustralya göçmenlik bürosunun sitesinde mevcut.
      ben başvurduğumda şirket kontratı istendi sadece. Başvurduktan sonra ek belge olarak istediler.
      MCV'nin C1-D ile alakası yoktur,sağlık raporuyla da.İnternetten başvurulur ve vize mail olarak gelir.
      başvurduğunuzda ara ara bakmanızı ve özellikle ek belge istiyorlarsa vermenizi öneririm.

      Sil
  8. Gunde en az 10 kez giriyorum ama halen islemde gozukuyor. 10 gundur oradan cevap bekliyorum.

    YanıtlaSil
  9. Ben de maalesef hala MCV vizesini bekliyorum. Bugün 7. is günü. Benden sonra basvuran ve benden daha az belge veren avrupali is arkadaslarim 2-4 günde aldilar vizeyi..Internette cok bir bilgi yok. 0061261960196 numarisini aradim 12 dk telefonda bekledikten sonra biri cevapladi. Beklemem gerektigini söyledi. %90 bekleme süresinin 7 gün olmasi herkesin max. 7 günde alacagi anlamina gelmiyor demek ki. %10 luk nadir kisinmdayiz bizler, bekle de bekle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ben aldıgımda 3 iş gününde gelmişti, hoş o zamanlar ülkenin reputation'i yerlerde değildi.
      Siz türk pasaportu sahibisiniz, avrupalı değil. Hiçbir şekilde onlarla bir tutmayın kendinizi.

      Sil