8 Şubat 2013 Cuma

Fransa denizci vizesi almaca

 Eveeeet
Bilindiği üzere gemi fransada hala yapılmakta olduğu için,süpersonik bir türk vatandaşı olarak elçiliğe bi ziyarette bulunmak gerekiyor,kafana göre ülkeye giremiyosun en nihayetinde.

 Her ne kadar çok türkün yaşadığı ülkelerin elçilikleriyle işim olmasını istemesemde,ne yazık ki iş dolayısıyla fransa elçiliğinden randevu almak durumunda kaldık.

 Aslında elçiliğin websitesi gayet güzel,istenen belgelerin birkaçı yazmiyor(vukuatlı nüfus kağıdı mesela),hoş her ülkenin bunu istediğini bildiğim için,onuda ekledim.

 VFS global adlı şirketi ariyosunuz ilk,adamlar randevu veriyo.Bu şirket istanbulda ama ankaradaki elçilik içinde randevu veriyolar.Bu randevu içinde 21 liracık veriyosunuz.

 Sonuçta denizci vizesi için gereken evraklar belli,
-Pasaport fotokopisi+eski pasaportun sadece vize sayfalarını aliyolar
-Şirketten 2 tane belge+kontrat gelmişti,onlar
-Vukuatlı nüfus kağıdı(bu yazmiyo websitesinde)
-Seyahat sigortası
-Gemiadamı cüzdanının fotokopisinide aldılar
-Vize başvurusunda bulunurken 60 euro karşılığı Türk lirasi kabul ediliyo sadece.O da şu an 140.50 lira.
-Biyometrik fotoğraf,2 tane
-Nüfus cüzdanı fotokopisi
-Şirketten gelen uçak bileti

 Aslında amacım 1 senelik,her gidişte 90 gün kalma hakkı sağlayan vize almaktı.Zaten konsoloslada mailleştiğimiz için,*verilebilir* demişti kendisi.Atılan maillara cevap veriyorlar.

 Kışın konsolosluk bölümünde kimse yok.Öğlen 12ye randevu vermişlerdi,12'yi biraz geçe gittim,direk içeriye girdim.Girişte bi tane görevli,belgeleri istenen sıraya göre ayarlamanızı istiyo,daha sonra içeri sokuyo.

 İçeride 4 tane gişe var,randevu saatine göre sırayla çağiriyolar.Ben gittiğimde 6 kişi falan vardı,40 dakika bekledim.
 Sebep gayet basit,gitmek isteyenlerin hepsi garip gurup insanlar,eksik belgeyle gelen,laf eden vs..Başı açık bir tane kadın olmaz mı ya?

 Mülakatı yapan kadın baya tatlıydı *internette yazdığı gibi köpek muamelesi çekiyolar vs* diye bişey yok yani.Varsada onu yapan bana denk gelmedi.

 Sonuç olarak standart soruları sordu,şirketten gelen belgelere baktı,*bu turları gösteren belge yok mu* diye sordu (birader internet diye bişey var),sonra bitti gitti işte.
 15 Şubatta gel,cep telefonunu açık tut,araştırıcaz diye *buyurdu* ve yolladı.Neyini araştıracaklarsa,baya sövdüm ama dallama fransızlar diye.Lan amerikalılar 2 günde yolladı,sen neyi araştırıyosun?
Bu sırada da 1 senelik vize istediğimi söyledim zaten,konsolosa söylicekmiş.

 Başvuruyu alınca barkod numaralı bir kağıt veriliyo.O barkod numarasıyla başvurunun sonucunu öğrenebiliyosunuz.Kargoyla pasaportu yollama falan yok.

 Sonuç olarak bugün rastgele bakarken,onaylandığını gördüm,1 senelik vermişler.
Oradaki görevli *1 sene sonra gel 5 senelik verelim* diyince,Fransayı sevmeye başladım(ağır küfür etmiştim önceden ya,neyse).

 1 senelik verdikleri için,bende genova'da gemiden ayrılacağım için,hiç türkiyeye uğramadan direk litvanyaya doğru akıcam(tallinnde olabilir,konuşmak lazım).Dibine kadar kullanmayan top olsun.


Yazicak çokta bişey kalmadı aslında,gemiye binince karalarım bişeyler.
 25inde Nantes'e gidiyoruz.

4 yorum:

  1. selam tolga. yazindan cok etkilendim. ben aslinda steiner firmasi ile ilgili(kuaforluk alaninda) yapilacak mulakat vd sorulsbilecek sorulari arastirirken yazina denk gdldim. an be an hayatindaku tecrubelerini buraya dokmek bu konularda bilgi sahibi olmayanlar icin yol gosterici olabiliyor.(ayrica tesekurler) sizinld iletisime gecmeyi cok isterim saniyirumki soracagim sorular hakkinda en net cevabi verebilecekler arasindasiniz. google plusta iletisim bilgilerinize rastlayamadigimdan face te idminizi arattim ve sanirim sizi buldum ayrica mesaj biraktin oradan size.ama yinede ben bilgilerimi yazayi. .... demirel253@gmail.com faxe; ali dmr sabirsizlikla cevabinizi bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. valla steiner'da çalişan sadece 1 türke rastladım şimdiye kadar.O da berberdi:P
    Gemi hayati kendisinin beklediği gibi çıkmamştı,sürekli geri dönücem diye tutturuyodu.

    Sorularınızı buradan sorarsanız,diğer insanlarda yararlanmış olur.

    YanıtlaSil
  3. Selam Tolga,
    yat kaptanı olarak çalışıyorum. Türkiyeden yola çıkım ve gemici cüzdanımla dolaşıyorum. pasaportum yanımda ama ayrıca pasaporta vize almadım. Yunanistan, İtalya ve Hırvatistanda sorun olmadı ama İspanya da ne olur bilemiyorum. Tekne burada kışlayacak ve benim de teknede kalmam gerekiyor.

    YanıtlaSil
  4. Problem değil,gemiden çıkabilirsiniz benim bildiğim.
    Lakin ben hep günlük gittim,15 gün kaldığımda da vize vardı(özellikle damgalanmıştı karada).

    İspanya büyükelçiliğine sormanız lazım.Eğer diğer schengen ülkelerinde uzun süre kalmışsanız gemi ile(bkz.yunanistan,italya) sorun çıkarmamışlarsa,ispanyada da çıkmaz.

    Onu geçtim,ispanyol limanlarında kontrol falan yok ki.

    YanıtlaSil